• TÜRKÇE
    • Türkçe Türkçe
    • ENGLISH ENGLISH
    • Español Español
    • Русский Русский

Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı

Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı

Şişli Belediyesi
Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Evi
Halide Edip Adıvar Mh. Darülaceze Cd. No:9-1/1 Şişli / İstanbul

Open in Google Maps
  • ANA SAYFA
  • NÂZIM HİKMET
    • Yaşam Öyküsü
    • Kronoloji
    • Otobiyografi
    • Fotobiyografi
    • Fotoğraf Albümü
    • Yapıtları
      • Şiirlerinden Seçmeler
    • Bibliyografya
      • Nâzım Hikmet ile İlgili Kitaplar
    • Tüm Yönleri
      • Şiiri
      • Öykü ve Romanları
      • Tiyatrosu
      • Sineması
      • Ressamlığı
      • Mücadelesi
    • Davaları
    • Yurttaşlık Hakkı
    • Görüşler
  • KÜLTÜR ve SANAT VAKFI
    • Tarihçe
    • Girişim Kurulu
    • Yönetim Kurulu
    • Anı Odası
    • Bilgi Merkezi
    • 30. Yıl Özel
  • YAYINLAR
    • Kültür Ajandaları
    • Kitaplar
    • Filmler ve Belgeseller
  • HABERLER
  • ETKİNLİKLER
    • Güncel Etkinlikler
    • Ulusal Fotoğraf Yarışması
    • Uluslararası Şiir Ödülü
    • Uluslararası Sempozyum
    • Edebiyat Söyleşileri
    • İnceleme-Araştırma Ödülü
    • Tarık Akan Toplantıları I
    • Tarık Akan Toplantıları II
    • Tarık Akan Toplantıları III
    • Tarık Akan Toplantıları IV
    • Nâzım Hikmet Yılı
  • İLETİŞİM
    • Kültür ve Sanat Evi
    • Katkılarınız İçin
    • Haberdar Olun
    • Bize Ulaşın
  • Home
  • NÂZIM HİKMET
  • Tüm Yönleri
  • Şiiri
  • Son Şiirleri
 

Son Şiirleri

Son Şiirleri

1961-1963 arası Nâzım Hikmet’in şiirinde yeni bir değişim gerçekleşti. “Saman Sarısı”, “Severmişim Meğer”, “Havana Röportajı”, “Tanganika Röportajı” gibi şiirlerle simgeleşen bu dönemin anlatımında temel özellikler, şiirlerin uzaması, dizelerin uzaması, büyük bir coşkunun egemen olduğu ve coşkunun bitmeyecekmiş gibi görünen anlatımının dinmeksizin sürmesidir.

“Saman Sarısı” bu dönem şiirlerinin en parlak örneğidir. Düşle gerçeğin, şimdiyle geçmişin iç içe, yan yana anlatıldığı, özgür çağrışımla gelişen ve bu yanıyla “bilinç akımı”na yaklaşan modern yapısı, masalsı havası, lirik deyişleri ve zengin imgeleriyle benzersiz bir yapıttır.

Bu dönemde şairin ülkesine olan dikkati de azalmaz. 27 Mayıs öncesinde Beyazıt Meydanı’nda vurulan Turhan Emeksiz için “Beyazıt Meydanı’ndaki Ölü”, 1962’de Saraçhane Meydanı’nda, o güne dek yapılan en büyük işçi mitingi için “Türkiye İşçi Sınıfına Selam”, kendisine bir Ankara gazetesinde vatan haini olarak sataşılması üzerine “Vatan Haini” şiirlerini yazar.

Nâzım Hikmet’in son dönem şiirlerinde görülen bir başka tema da yaşlılık ve ölüm temasıdır. Bu konuda da coşkuyu ve hüznü aynı anda taşır şiirlerine. Hem “giderayak işleri vardır bitirilecek”, “sevdalara doyulamamıştır, hem de uzun ömürler diler komşularına.

Şiiri

  • Giriş
  • Gelenek – Yenilik Sentezi
  • Cezaevi Yılları
  • Yurt Dışındaki İlk Yıllar
  • Son Şiirleri

Tüm Yönleri

  • Şiiri
  • Öykü ve Romanları
  • Tiyatrosu
  • Sineması
  • Ressamlığı
  • Mücadelesi

NÂZIM HİKMET

  • Yaşam Öyküsü
  • Otobiyografi
  • Kronoloji
  • Fotoğraf Albümü
  • Fotobiyografi
  • Yapıtları
  • Bibliyografya
  • Tüm Yönleri
  • Davaları
  • Yurttaşlık Hakkı
  • Görüşler

HIZLI ERİŞİM

  • Vakıf Hakkında
  • Vakıf Yayınları
  • Haberler
  • Etkinlikler
  • Anı Odası
  • Kültür ve Sanat Evi
  • Haberdar Olun
  • Bize Ulaşın
  • BİZİ TAKİP EDİN

BİZE ULAŞIN

Şişli Belediyesi Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Evi
Halide Edip Adıvar Mh. Darülaceze Cd.
No: 9-1/1 Şişli / İstanbul

[email protected]

Yol Tarifi Alın

  • Vakıf Hakkında
  • Vakıf Yayınları
  • Haberler
  • Etkinlikler
  • Anı Odası
  • Kültür ve Sanat Evi
  • Haberdar Olun
  • Bize Ulaşın
Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı

©1991-2025 Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı. Tüm Hakları Saklıdır.

TOP