• TÜRKÇE
    • Türkçe Türkçe
    • ENGLISH ENGLISH
    • Español Español
    • Русский Русский

Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı

Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı

Şişli Belediyesi
Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Evi
Halide Edip Adıvar Mh. Darülaceze Cd. No:9-1/1 Şişli / İstanbul

Open in Google Maps
  • ANA SAYFA
  • NÂZIM HİKMET
    • Yaşam Öyküsü
    • Kronoloji
    • Otobiyografi
    • Fotobiyografi
    • Fotoğraf Albümü
    • Yapıtları
      • Şiirlerinden Seçmeler
    • Bibliyografya
      • Nâzım Hikmet ile İlgili Kitaplar
    • Tüm Yönleri
      • Şiiri
      • Öykü ve Romanları
      • Tiyatrosu
      • Sineması
      • Ressamlığı
      • Mücadelesi
    • Davaları
    • Yurttaşlık Hakkı
    • Görüşler
  • KÜLTÜR ve SANAT VAKFI
    • Tarihçe
    • Girişim Kurulu
    • Yönetim Kurulu
    • Anı Odası
    • Bilgi Merkezi
    • 30. Yıl Özel
  • YAYINLAR
    • Kültür Ajandaları
    • Kitaplar
    • Filmler ve Belgeseller
  • HABERLER
  • ETKİNLİKLER
    • Güncel Etkinlikler
    • Ulusal Fotoğraf Yarışması
    • Uluslararası Şiir Ödülü
    • Uluslararası Sempozyum
    • Edebiyat Söyleşileri
    • İnceleme-Araştırma Ödülü
    • Tarık Akan Toplantıları I
    • Tarık Akan Toplantıları II
    • Tarık Akan Toplantıları III
    • Tarık Akan Toplantıları IV
    • Nâzım Hikmet Yılı
  • İLETİŞİM
    • Kültür ve Sanat Evi
    • Katkılarınız İçin
    • Haberdar Olun
    • Bize Ulaşın
  • Home
  • NÂZIM HİKMET
  • Tüm Yönleri
  • Şiiri
  • Gelenek – Yenilik Sentezi
 

Gelenek – Yenilik Sentezi

Gelenek – Yenilik Sentezi

1936’da yayımlanan Şeyh Bedreddin Destanı, Nâzım Hikmet şiirinde önemli bir dönüm noktasıdır.

Bedreddin Destanı, şairin 1936 yılına dek geçirdiği bütün deneylerin ve arayışların bir bileşkesi ve en güzel ürünü olarak ortaya çıkar. Halk ve divan şiiri geleneklerinden yalnızca yararlanmakla kalmamış, onları dönüştürerek devrimci içeriğini anlatmada yeni anlatım olanaklarına kavuşturmuştur. Son derece yeni bir yapıt olmasına karşın Şeyh Bedreddin aynı zamanda okuyanda klasik bir olgunluğun tadını da duyurur. Bağırıp çağıran şair gitmiş, yerine bir müzikçinin sesleri alabildiğine duyarlı kullanan kulağı gelmiştir. Doğa betimlemelerinde ise gerçekçi bir ressamın yalın renk ve anlatımı görülür. Destan, ideoloji ile sanat yapıtı arasında oluşabilecek mükemmel uyumun da bir örneğidir.

Bu arada 1933’te yazdığı “Karıma Mektup” ile 1937’de yazdığı “Karanlıkta Kar Yağıyor” da şairin  ne yönde gelişeceğinin çarpıcı örnekleridir.

Bu iki şiir, Nâzım Hikmet şiirinin belki de en önemli özelliği sayılabilecek lirizmle gerçekçiliğin görkemli buluşmalarını gerçekleştirir.

Cezaevi Yılları

Şiiri

  • Giriş
  • Gelenek – Yenilik Sentezi
  • Cezaevi Yılları
  • Yurt Dışındaki İlk Yıllar
  • Son Şiirleri

Tüm Yönleri

  • Şiiri
  • Öykü ve Romanları
  • Tiyatrosu
  • Sineması
  • Ressamlığı
  • Mücadelesi

NÂZIM HİKMET

  • Yaşam Öyküsü
  • Otobiyografi
  • Kronoloji
  • Fotoğraf Albümü
  • Fotobiyografi
  • Yapıtları
  • Bibliyografya
  • Tüm Yönleri
  • Davaları
  • Yurttaşlık Hakkı
  • Görüşler

HIZLI ERİŞİM

  • Vakıf Hakkında
  • Vakıf Yayınları
  • Haberler
  • Etkinlikler
  • Anı Odası
  • Kültür ve Sanat Evi
  • Haberdar Olun
  • Bize Ulaşın
  • BİZİ TAKİP EDİN

BİZE ULAŞIN

Şişli Belediyesi Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Evi
Halide Edip Adıvar Mh. Darülaceze Cd.
No: 9-1/1 Şişli / İstanbul

[email protected]

Yol Tarifi Alın

  • Vakıf Hakkında
  • Vakıf Yayınları
  • Haberler
  • Etkinlikler
  • Anı Odası
  • Kültür ve Sanat Evi
  • Haberdar Olun
  • Bize Ulaşın
Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı

©1991-2025 Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı. Tüm Hakları Saklıdır.

TOP